prima dată la DAS club? Înregistrați

blog DAS Club

Eclipse – Archilovers Best Project 2017

Doina de Doina blog image

Eclipse. Panoramic Restaurant – proiectul unui local din Chişinău, conceput de biroul de arhitectură Grosu Art Studio a fost inclus în cele mai bune proiecte ale anului 2017, desemnate de portalul online de arhitectură Archilovers.  Designul distins, zonarea raţională, criteriile de funcţionalitate şi simţ estetic   au determinat succesul acestui proiect, făcându-l unul dintre cele mai votate din totalul de 50000 de proiecte publicate în 2017.  Grosu Art Studio nu încetează să ne surprindă cu proiecte inedite, apreciate la nivel internaţional de comnunitatea profesionistă. Astfel, 2017 a fost un an deosebit de productiv pentru Grosu Art Studio, studioul fiind învingător al mai multor concursuri de importanţă mondială:  Horeca Awards / Joseph by Joseph Hadad – 2017 Best Premium Restaurant With International Cuisine, Romania; European Proprety Awards / Dancing Lobster – 2017 Best Leisure Interior Europe; Horeca Awards / Caju by Joseph Hadad – 2017 Best New Open Restaurant Romania.  

img 5 zile în urmă

Red Light Architecture

Doina de Doina blog image

Sub genericul “Red Light Architecture” expoziţia organizată recent de NOROO PANTONE Color Institute în incinta Dongdaemun Design Plaza (DDP) din Seoul, oferă oportunitatea de a arunca o privire proaspătă asupra câtorva proiecte de amploare semnate de Migliore+Servetto Architects, prin intermediul unei serii de schiţe ale lui Ico Migliore. Colecţia include 20 de schiţe conceptuale, în care 20 de viziuni ale scenariului roşu explorează relaţia dintre lumină, umbră, suprafeţe solide şi goluri, servind ca fundament al procesului de proiectare.  Călătoria duce spre latura intimă şi creativă a arhitectului, unde lumina nu este văzută doar ca un material al designului, ce permananet a consituit o caracteristică a proiectelor acestui studio, ci, mai degrabă, ca un mediu perceptiv între spaţiul real şi cel reprezentat. Rezultatul este un cadru atemporal, ce exprimă cristalizarea unui moment unic, în care arhitectura apare ca o putere, transfigurată de firul roşu al luminii, ce sculptează asemeni unui tăiş, subliniindu-i volumele şi căile. Acest fel de lumină polifonică provine din diferite puncte, combinând şi lumina naturală şi cea artificială în scopul accentuării obiectelor: „acest interior-exterior este deopotrivă atemporal şi în afara timpului, permiţându-mi să exprim designul prin acest intermediu”, Ico Migliore explică „roşul îmbrăţişează arhitectura şi schiţele, transpunându-le într-un dialog cu lumina”. Din acest punct de vedre, culoarea roşie este perecepută ca un element care generează atât latura poetică a arhitectului, cât şi elementele sale cheie. Este culoarea ce evocă căldură, putere, dinamism, mişcare şi, mai presus de toate, atracţie. Culoarea devine o condiţie esenţială şi necesară în scopul dezvăluirii celorlalte elemente.  În cadrul acestui eveniment, arhitectul Ico Migliore a ţinut un discurs cu tematica „Lumina este doar roşu şi galben”, la Noroo Intl Color Trend Show,o convenţie internaţională promovată de Noroo Pantone Color Institute.  Schiţe şi note de Ico MiglioreDongdaemun Design Plaza (DDP) – Seoul, South Korea    

img Noiembrie 27, 2017

Tendinţe 2017 identificate în piaţa designului de interior

Doina de Doina blog image

Eşti pregătit pentru un interior luminos, umplut de culori vesele, jonglat de mixuri de textile şi motive joviale – plus  alte câteva răsturnări de situaţie? Fie că eşti, fie că nu eşti un fan al schimbărilor în materie de amenajări interioare, ţi-am pregătit câteva dintre tendinţele anului 2017 şi ce anume înfrumuseţează casa: 1. Verdele deschis. Anul 2017 este cu siguranţă anul aflat în umbra verdelui, fie că vorbim despre home&deco, fashion sau reclame comerciale. Numit Greenery, culoarea reprezintă un refresh, prospeţime şi revitalizare. Nu este obligatoriu să îl foloseşti în tot ambientul, dar, prin mici detalii, poţi crea un efect echilibrat dintre notele de culoare neutre cu cele excentrice.   2. Fluturii. Fluturii sunt din ce în ce mai folosiţi de designerii de interior. Un motiv plutitor, care emană fericire în casă, autocolantele sau picturile cu micile vietăţi, reuşesc să însufleţească încăperea şi să o transforme într-un spaţiu perfect pentru relaxare. Un simbol al graţiei şi al optimismului, fluturele nu este desemnat doar camerelor de copii ci poate fi adaptat în varii spaţii cu accente sofisticate de turqoise, spre exemplu. 3. Mixurile de modele şi tipare. Acest trend a fost reperat încă din toamna anului 2016, şi apare din ce în ce mai des în amenajările de interior de anul acesta. Folosite cu precădere în ţesăturile de pe pernele decorative şi canapele, mixurile de modele par să aducă unei camere un plus de originalitate, dar şi ideea de desperechere. 4. Finisajele faux. Este un an dedicat trendului faux. Faux este un termen folosit pentru procesul de reinterpretare a materialelor piatră, lemn şi marmură. Aceste finisaje sunt o alternativă, prietenoasă cu bugetul tău, a materialelor autentice. Spre exemplu, grinzile de lemn pot putrezi sau arcui, în timp ce finisajele faux sunt mai rezistente.  5. Texturi, texturi, texturi. Petrecem foarte mult timp în căutarea celor mai bune texturi, dar cu ajutorul unor designeri de interior poţi avea nu doar cele mai bune idei, dar şi cele mai reuşite mixuri de ţesături. Este foarte important ca atunci când alegi o textură, să ai şi o experienţă tactilă cu aceasta.  6. Navy Blue este noul Black. Navy blue, din punctul de vedere al specialiştilor în amenajări interioare, este ideal pentru a accentua camera şi a oferi un update, indiferent că este vorba de bucătărie, dormitor sau living. Poţi folosi nuanţa pentru a trasa linii subtile pe pereţi, în pernuţele decorative sau în obiectele de decor.  7. Albul brut. Designerii de interior reuşesc să sublinieze perfect frumuseţea albului pur, inocenţa obiectelor de decor nefinisate şi simplitatea cu care vine această non-culoare. Îi va oferi camerei aspect natural şi organic.   Articol oferit de www.1design.ro Sursa foto:  www.colesfineflooring.com www.femina.ch www.loungin.co.uk www.designloversblog.com www.pinterest.co.uk 

img August 4, 2017

ART OF DISPLAY: Fashion Window Competition 2017

Doina de Doina blog image

Vitrinele sunt cele care ne atrag, ne conving să intrăm într-un magazin şi chiar să cumpărăm! Dacă eşti un designer pasionat de lumea vitrinelor sau un specialist în amenajarea şi merchandaisingul vitrinelor de magazine fashion, aplică acum la „ART OF DISPLAY: Fashion Window Competition” şi fii tu cel care va scoate în evidenţă unul dintre magazinele brandurilor fashion autohtone! „ART OF DISPLAY: Fashion Window Competition” este o competiție bazată pe provocarea de a amenaja şi decora o vitrină a unui magazin fashion pentru un brand local, într-o perioadă scurtă de timp, de doar 2 săptămâni. FORMATData: 22 iulie - 19 septembrie, 2017Unde: ZIPhouse, ChişinăuNumăr de participanți: 16-18 designeri/vitrinieri în competiție, 8 reprezentanți ai brandurilor autohtone (8 vitrine participante în concurs) TERMEN LIMITĂ Termenul limită de completare a Formularului de Aplicare: 10 August, 2017Înscrierea în concurs este gratuită, aplicarea poate fi accesată pe următorul link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScOmEHUPtmCFvp9UUUcOXGk1-ZciEw2c1mgBz6aShSDGDrGYQ/viewform ELEMENTE ALE CONCURSULUI • Aplicarea pentru Concurs şi selecţia participanţilor• Lansarea concursului, elaborarea proiectelor de decorare a vitrinei• Prezentarea şi selecţia proiectelor• Amenajarea şi decorarea vitrinei de magazin (va fi oferit suport în valoare de 150 USD pentru materialele necesare)• Votul din partea juriului internațional şi local şi premierea finaliştilor.  ! Premiile vor fi prezentate curîndConcursul este organizat de către Centrul de Excelență în Design și Tehnologii ZIPhouse, în parteneriat cu Casa Editorială DAS şi Asociația Patronală a Industriei Ușoare (APIUS), cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Agenția Suedeză pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională (Sida).

img Iulie 24, 2017

IRINA RARA: DESPRE DESIGN, TENDINŢE ŞI INFLUENŢE

Doina de Doina blog image

Designul de interior înscrie în ultimul timp o ascensiune clară, înregistrându-se tot mai multe solicitări ale serviciilor din acest domeniu. Cine apelează la aceste servicii şi care sunt influenţele designului asupra vieţii de zi cu zi, precum şi alte lucruri curioase vom afla dintr-o discuţie cu Irina Gunica,  un talentat designer din Republica Moldova.    Pe plan general, cât de mult influenţează designul omenirea şi care sunt consecinţele acestuia? Designul este omniprezent, chiar şi în creaţiile naturii – e prezent în absolut tot, de la arbori şi până la celule. Există legităţi după care este creat acest design, aşa cum sunt legea lui Fibonacci şi fractalii descoperiţi de un matematician renumit şi, care acum, sunt folosite activ în grafica de calculator. Trăim într-un timp controversat și dinamic în care totul  se află în permanentă schimbare prin prisma noilor descoperiri, iar designul aici nu este o excepție. Designul include în sine trei aspecte de bază: tehnologia, funcţionalitatea şi estetica – după aceste caracteristici sunt create elementele designului de la un creion simplu până la maşini super performante, dotate cu cele mai noi inovaţii. Şi toate acestea sunt create de designeri şi ingineri, munca acestora facilitând considerabil viaţa oamenilor. Pentru mine personal, designul este prisma de cunoaştere a sinelui şi a lumii în general.   Care sunt noile tendinţe în designul de interior ? Cât de mult se ţine cont de acestea la realizarea proiectelor? Dacă e să vorbim despre stil, atunci fără îndoială acesta este un minimalism funcţional, forme clare şi laconice, spaţiu deschis cu o zonare liberă a încăperilor, precum şi implementarea noilor tehnologii, adică computerizarea locuinţei. De asemenea, aici ne putem referi şi la asortimentul vast de materiale de construcţii, dispozitivelor de iluminat inovaţionale, ce conferă designului de interior senzaţii exteroceptive. Un profesionist trebuie să fie la curent cu noile tendinţe din domeniu, ca din toate acestea să poată oferi soluţii optime beneficiarului, fiindcă anume pentru acest fapt oamnii apelează la serviciile profesioniste ale designerului de interior.   De ce trebuie să apelăm la serviciile unui specialist chiar dacă o ducem bine cu imaginaţia şi simţul estetic? În primul rând, dacă citeşti o carte despre medicină nu înseamnă că eşti doctor. În design situaţia e similară – una este să ai simţ estetic şi alt lucru este să cunoşti cum funcţionează asta şi cum trebuie să fie corect. Fiecare trebuie să se ocupe cu ale lui, astfel nimeni nu-şi va irosi timpul preţios în căutarea realizării designului dorit. Dar dacă totuşi se intenţionează o amenajare fără intervenţia specialistului, aş recomanda, cel puţin, o consiliere din partea unui profesionist, ceea ce va economisi timp şi bani, iar acest fapt este foarte important. 

img Iulie 3, 2017

3 concepte de amenajare a puburilor şi încă o idee neconvenţională

Doina de Doina blog image

Puburile reprezintă locuri unde distracţia este garantată şi seara devine cu adevarat ok. Din fericire pentru clienţi, au devenit din ce în ce mai interesante din punct de vedere al aspectului afişat. Finisaje care mai de care mai spectaculoase, îmbinarea neconvenţionalului cu lucrurile simple, forma stranie a meselor şi scaunele ultraconfortabile – toate acestea sunt parte dintr-un plan bine stabilit înainte. Planul poartă numele de concept de amenajare, acesta fiind caracterizat de: - forme- lumini- zone de întuneric- reguli- decoraţiuni şi multe altele Fiecare pub încearcă să vină cu ceva unic în întâmpinarea clienţilor, dar multe dintre ele merg pe o reţetă sigură a succesului: cei care işi deschid puburi urmează anumite concepte de amenajare. În ceea ce urmează, poţi afla despre trei dintre ele şi despre o idee nici mai mult, nici mai puţin decât trăznită, care nu a ajuns până acum la desăvârşire, cel puţin nu în România sau în Republica Moldova. Irish Succesul puburilor cu specific irlandez nu a venit acum, nici anul trecut; el dăinuie de foarte mulţi ani. Acum sunt întâlnite peste tot, şi cine îşi amenajează un local dupa acest specific, ştie că nu are cum să dea greş (trebuie şi ca meniul să cuprindă ceea ce clienţii aşteaptă, iar personalul trebuie să fie instruit într-un anumit sens). Sports bar Suprafaţa mare, lumina ceva mai multă şi plasmele montate strategic pe pereţi, pentru vizionarea meciurilor şi competiţiilor sportive, sunt lucruri specifice acestui concept. Este un loc unde împătimiţii de sport îşi pot urmări modelele din lumea sportului întrecându-se în competiţii fabuloase. Fotbal, tenis, racing, curse de cai, curse off-road şi aşa mai departe – toate pot fi urmarite aici.  Steampunk Nivelul de detaliu şi de inefabil la care se ajunge aici este unul foarte înalt. Adorat de nişe de clienţi, încântător prin arta industrială expusă, un pub amenajat dupa acest concept devine un loc în care timpul nu mai contează, nici însuşirile interioarelor de azi – este atemporal, o lume mai degrabă a ideilor. Încântă la fel de mult precum încântau escape-roomurile acum câţiva ani.  Ideea inedita de amenajare a pubului Ideea care urmează a fi descrisă nu a mai fost întâlnită, aşadar poate fi greu de pus în aplicare. Fără şablon, se realizează mai greu, prin urmare se impune ca cine doreşte să îşi deschidă un pub urmând un asemenea concept, trebuie sa poată apela la un birou de arhitectură de calitate, care să fie cu adevărat capabil să atingă aşteptările şi chiar să le întreacă. Ideea se bazează pe faptul că preferinţele clienţilor sunt schimbătoare, putând varia chiar în aceeaşi seară. Conceptul ţine cont de această tendinţă şi propune trei camere cu acces facil dintr-una într-alta, dar care să trateze fiecare muzici diferite şi amenajări diferite. Forma de stea în trei colţuri a imobilului şi comunicarea celor trei spaţii printr-un labirint de pereţi face ca zgomotul să nu ajungă dintr-un plan în altul, dar accesul instantaneu al clienţilor în oricare dintre cele trei să fie posibil în acest mod. Într-o singură seară şi într-un singur loc, oricine poate experimenta trei seri diferite în trei locuri diferite. Acest concept merită dezvoltat, merită să găsească o cale şi are nevoie şi de un nume inspirat. Care va fi acest nume? Articol oferit de www.1design.ro Sursa foto: www.pexels.com 

img Iunie 29, 2017

Steve Jobs o Visionário - expoziţie tematică

Doina de Doina blog image

Rio de Janeiro 28.03 – 7.05.2017, Pier Mauà San Paolo 15.06 – 20.08.2017, MIS. Museu da Imagem e do SomExhibition conception and production: FullbrandExhibition Concept and Art Direction: Ico Migliore e Mara Servetto – Migliore+Servetto Architects Contents curatorship: Cecilia Botta and Massimo Temporelli    „Confruntându-ne cu o personalitate atât de complexă și multidimensională, am conceput proiectul ca o sumă a opt medii, caree sunt foarte diferite unul față de celălalt, elaborate în aşa fel pentru a permite vizitatorilor să se apropie de fiecare temă într-un mod unic și atrăgător” Ico Migliore e Mara Servetto În perioada primăvară – vară 2017, la Pier Mauà în Rio de Janeiro şi apoi la Muzeul de Imagine şi Sunet din San Paolo, se desfăşoară expoziţia “Steve Jobs o visionàrio”, al cărei proiect expoziţional a fost conceput de Migliore+Servetto Architects, fiind creat şi produs de Fullbrand. Proiectul în sine reprezintă nişte căi ale cunoaşterii, structurate în celule narative, ce permit vizitatorilor să stabilească o nouă relaţie cu conţinutul expoziţiei.  Cele şase seturi diferite, fiecare construit într-o singură tematică, oferă vizitatorilor un esenţial punct de reper pentru a înţelege şi a interpreta personalitatea complexă a lui Steve Jobs: începând cu cercetarea spiritualităţii încă din primii ani, până la visul cinematografic, realizat de Pixar; de la conceptul inovaţional, ce stă la baza produselor sale, până la ideea de afaceri Apple; de la eșecurile apărute pe parcursul carierei sale şi până la concurența constantă, care îl determină pe Jobs să experimenteze și să inoveze continuu. La intrare, vizitatorii sunt întâmpinaţi de un tunel caleidoscopic, care, prin duplicări neașteptate ale spațiului și proiecțiilor dinamice grafice, definește un prim moment captivant ca etapă decisivă în procesul de tranziție, înainte de a intra în lumea şi în mintea lui Jobs. Imediat după această intrare, urmează celule ce înfăţişează temele spiritualității, inovării și visului. Acestea se prezintă ca niște boxe imense, descriptive, ca spații dense și receptive, utilizabile atât din exterior, cât și din interior. Structurile largi găzduiesc obiecte însemnate din viaţa personală a lui Jobs: cărţile pe care le-a citit, cd-urile pe care le-a ascultat, schiţe Pixar şi filme de scurt metraj, vestitul Macintosh 1984, etc. Expoziţia dispune de narări animate, fiind completată cu spoturi video şi proiecte istorice.  Spre deosebire de aspectul restrâns în spaţiu  al acestor trei zone, vizitatorul se apropie de următoarele trei teme, mişcându-se  liber în zona expoziției unde acestea sunt extinse în plan open space. Conceptul businessului este reprezentat prin prisma reinterpretării Apple store, cristalizat într-o atmosferă magică, încărcată cu aşteptarea lansării primului Iphone în anul 2007. Totul se învârte în jurul unei istorii bogate despre evoluţia şi parcursul istoric al brandului Apple, întregită fiind de imagini în derulare continuă şi grafice dinamice.  Eşecurile lui Jobs, interpretate ca etape cruciale în atingerea succesului, sunt reprezentate prin trei trunchiuri impresionante, care, deschizându-se, dezvăluie contrapoziția dintre proiectul de succes și eșec, cu conținut bogat de documente și clipuri video. Tema concurenţei este elaborată în baza comparaţiei între Steve Jobs şi fiecare dintre concurenţii săi: de la Bill Gates la IBM, de la Apple până la Samsung. Fiecare dintre aceste perechi concurenţiale, reprezentate printr-o scală, reproduce divergenţa dintre cei doi oponenţi, iar spoturile video şi documentarele istorice arată tensiunea bătăliei pentru puterea imaginii.  La finele acestei căi, vizitatorii păşesc în  “agorà dei numeri” – un spaţiu special amenajat, unde pot descoperi toate cifrele lui Steve Jobs. Aici se află monitoare interactive, care asigură un dialog eficient între vizitator şi expoziţie: întrebări şi răspunsuri deschise în ambele direcţii, astfel încât fiecare îşi poate urma propriul interes sau curiozitate.     

img Iunie 9, 2017

Natalia Vavilina - membru al Uniunii Artiştilor Plastici din Republica Moldova

Doina de Doina blog image

Designer de interior, decorator şi artist plastic, Natalia Vavilina, pe parcursul anilor de activitate şi de experienţă în acest domeniu, a adunat în palmaresul său nenumărate proiecte de design interior, schiţe diverse ale obiectelor de decor şi accesorii de interior. Pasionată de artă şi de frumos, Natalia Vaviliana este mereu în proces de creaţie, inspiraţia şi talentul generându-i noi idei şi lucrări deosebite. Recent, a devenit membru al Uniunii Artiştilor Plastici din Republica Moldova, fiind remarcată colecţia sa de bijuterii handmade, realizate din argint şi pietre naturale.  

img Februarie 3, 2017

PREMIUL DAS 2016 – o simbioză între extraordinar şi profesionalism

Doina de Doina blog image

Concursurile de specialitate constituie o modalitate oportună de afirmare şi testare a potenţialului şi a nivelului profesional, un schimb de experienţă, o concurenţă loială, dar şi o puternică motivare de ascensiune şi dezvoltare.   Premiul DAS este un concurs valoros în domeniul designului şi arhitecturii din Republica Moldova, care are drept obiectiv fundamental  promovarea arhitecţilor, a designerilor şi a oamenilor de arta din ţară, sporind considerabil prestigiul profesiei de arhitect şi designer în Republica Moldova, stimulând, totodată, crearea a noi proiecte originale şi inedite. Ajuns la cea de-a treia ediţie,  concursul va beneficiat de un juriu internaţional constituit din 9 membri, printre care experţi, arhitecţi şi designeri cu renume mondial, toţi fiind fondatori şi conducători de studiouri faimoase din Portugalia, Italia, Olanda, Spania, Mexic, Argentina şi SUA. În acest an, doritorii au avut posibilitatea să participe cu lucrări la opt categorii: Arhitectură/Locuinţe Proiecte de arhitectură încadrate în peisajul arhitectural-urbanistic existent Interiorul locuinţelor Interioare publice/showroomuri, magazine, buticuri, concept store-uri Hoteluri Interioare publice/ restaurante şi alte localuri de alimentaţie publică Renovare Arhitectură conceptuală   La ediţia curentă  a fost rezervată şi o nominalizare adiţională – „Descoperirea anului”. Această categorie s-a desfăşurat în rândul tinerilor talente, la care au fost eligibile proiectele publicate pe parcursul anului trecut în revistele Editurii DAS.  În calitate de organizatori ai concursului, ne-am rezervat dreptul să alegem un proiect care a întrunit toate criteriile de evaluare, ce constau în: ·         Profesionalism, abilitatea de gândire creativă; ·         Ideea generală, stilistica obiectului, infrastructura, tehnologia; ·         Abordări inovatoare, design nestandard, căutarea noilor forme; ·         Unicitatea artistică şi compoziţională.   Scopul primordial al acestei categorii este încurajarea tinerilor profesionişti să acceseze platformele de promovare specializate în domeniul arhitecturii şi designului, pentru a-şi propulsa într-un mod sigur ideile şi proiectele pe piaţa profesională, dar şi ascensiunea printre mai-marii branşei.     Concursul Premiul DAS 2016 îşi va premia învingătorii pe data de 30 ianuarie 2017, într-un superb context de design şi creaţie, la Hotel Radisson Blu. La eveniment sunt invitaţi arhitecţi, designeri, oameni de afaceri, proprietari şi fondatori ai companiilor din domeniu. Serata oficială de decernare a premiilor va întruni muzică bună, momente distractive, băuturi rafinate, gustări savuroase şi multe alte surprize.    Doina Bragariredactor-şef revista DAS INTERIORS&Architecture

img Ianuarie 26, 2017

Şase premii acordate designerilor români la A’ Design Award and Competition

Admin de Admin blog image

ŞASE PREMII ACORDATE DESIGNERILOR ROMÂNI LA EDIŢIA 2015-2016 A CELEI MAI MARI COMPETIŢII DE DESIGN DIN LUME – A’ DESIGN AWARD AND COMPETITION A’ Design Award and Competition, cea mai mari competiţie de design din lume, vă aşteaptă înscrierile până pe 28 februarie 2017    Printre cei 1276 de câştigători din 88 de ţări ai ediţiei A’ Design Award and Competition 2015-2016 se află 3 designeri români – Paul Stet, Antonio Meze şi Alina Rizescu – şi agenţia de branding AMPRO Design, cu 3 premii la prestigioasa categorie Packaging Design. Designurile câştigătoare au fost premiate de un juriu de 70 de experţi în artă şi industrie din cele peste 20.000 de proiecte înscrise în 94 de categorii diferite de design care cuprind designul spațial şi industrial, comunicare, modă, tehnologie și designul de sistem. Datorită numărului de țări participante și al categoriilor de concurs, A' Design Awards and Competition este cea mai mare competiţie de design la nivel internaţional, care onorează proiecte exemplare de design din întreaga lume şi aduce împreună designeri, arhitecţi, artişti, branduri şi companii de pe 5 continente.    AMPRO Design a câştigat 3 premii pentru ambalaje la seminţe, medicamente şi... şampanie Echipa agenţiei Ampro Design a primit un număr impresionant de trei premii A’ Design Award la categoria Design de ambalaj, premii acordate unui procent de 3% dintre designerii participanţi: primul pentru rebrandingul seminţelor NutLine, al doilea pentru designul original al sticlei de şampanie Selfpromo, iar al treilea pentru designul a 25 de ambalajele de medicamente şi suplimente alimentare Dr. Hart.  „Dr. Hart este brand naţional de suplimente alimentare de la Sensiblu, unul dintre cele mai mari lanțuri farmaceutice din România. Proiectul a fost creat de la zero, iar identitatea vizuală oferă brandului o vizibilitate foarte bună. Scopul principal al designului de ambalaj a fost de a crea o legătură profundă între consumator și brand – iar acest lucru s-a dovedit a fi posibil prin aducerea la viaţă a doctorulului casei”, explică Irinel Ionescu, Creative Director al echipei premiate.  Agenţia multipremiată nu este la primul premiu A’ Design Award pentru Packaging Design. Echipa condusă de Irinel Ionescu a mai obţinut, la aceeaşi categorie, un premiu în 2012 şi 3 premii în 2013 şi a primit titlul de „a design hero” pentru inovaţie şi viziune în design. Mai multe informaţii şi imagini la adresa:  https://competition.adesignaward.com/design.php?ID=46630    Paul Stet – aur pentru un accesoriu fashion pentru tabletă Timişoreanul Paul Stet, cu studii de design industrial la Paris, a fost laureat cu aur la categoria  Fashion and Travel Accessories Design, pentru un accesoriu tip carcasă, foarte modern, din trei tipuri de piele, de ţinut tableta pe umăr, ce poate fi prins de bretelele pantalonilor.  În ultimii ani, designerul Paul Stet a fost implicat în crearea de bunuri de consum pentru producția de masă, care variază de la echipament sportiv la ustensile de bucătărie. El a creat cu succes produse pentru diverse branduri din întreaga lume, cea mai mare satisfacție lui fiind aceea de a vedea o conexiune profundă între oameni și proiectele sale. Paul Stet a lucrat ca designer industrial în Thailanda şi Marea Britanie. Din 2015 este designer pentru Meze Headphones, compania băimăreană a  următorului designer român premiat... Mai multe informaţii şi imagini la adresa:  https://competition.adesignaward.com/designer.php?profile=157873   Antonio Meze – aur pentru căşti audio Designerul industrial Antonio Meze, fondatorul brandului Meze Headphones din Baia Mare, a primit aur la categoria Music, Audio and Sound Design pentru căştile Meze 99 Classics.  Scopul designerului a fost de a schimba percepția căștilor ca dispozitive tehnice sau accesorii din plastic, ieftine și de a crea un produs matur de care clientul să se îndrăgostească. Căștile Meze 99 Classics,foarte elegante și ușor de purtat, sunt o combinaţie între designul modern, meşteşuguri tradiţionale și elemente de excelență tehnică și estetică. Experienţa internaţională a lui Antonio Meze acoperă 8 ani şi domenii diverse, precum telefoane mobile şi amenajari interioare în Bangkok, cercetare de materiale pentru schi în Londra, căști şi ochelari de protecție pentru industria de motociclete în Hollywood etc. Mai multe informaţii şi imagini la adresa:  https://competition.adesignaward.com/designer.php?profile=152183   Alina Rizescu – argint pentru ambalaj de spăun Arhitecta Alina Rizescu, creatoarea şi proprietara companiei de design RIZI, a creat în colaborare cu managing partner-ul Bogdan Ștefănescu, ambalajul săpunului eco de lux Soapmill, produs de meşteri transilvăneni, un ambalaj rafinat, menit să invite potenţialii consumatori să descopere calităţile produsului. Designul ambalajului Soapmill reflectă respectul brandului pentru frumuseţea naturii şi eleganţa ei discretă. Este delicat și puternic, amintind de femeile educate şi active profesional, care reprezintă publicul-țintă. Cutiile au culori pastelate, fiind acoperite cu texturi in relief inspirate de modele naturale și flori sălbatice, combinate cu modele tradiționale rafinate. Mai multe informaţii şi imagini la adresa:  https://competition.adesignaward.com/designer.php?profile=141368 *** Pasionaţii de design din întreaga lume sunt invitaţi să descopere galeria completă a câştigătorilor, care prezintă toate designurile de top din ediţia 2015 – 2016 a competiției şi interviuri cu designerii câştigători. Ediţia 2015 – 2016 a celei mai mari competiţii de design s-a încheiat, însă înscrierile la competiţia din 2016-2107 sunt acum deschise.  Designerii, artiştii, arhitecţii interesaţi şi companiile din domeniu pot să se înregistreze și să-şi prezinte proiectele originale din ultimii 10 ani pe http://www.premiulpentrudesign.com//#register. Pe lângă prestigiosul trofeu A’ Design, câştigătorii beneficiază gratuit de o expoziţia fizică şi virtuală a proiectelor, includerea în anuarul competiţiei – oferit gratuit reprezentanţilor de presă acreditaţi şi companiilor de profil, precum şi de o amplă campanie de PR şi de servicii de consultanţă şi mediere în design.   A’ DESIGN AWARD – MARCĂ A EXCELENŢEI ŞI A SUCCESULUI Obiectivul principal al A’ Design Award and Competition este de a promova lucrările şi activitatea participanţilor premiaţi – arhitecţi, designeri, ingineri şi companii – prin campanii personalizate de publicitate şi prin conectarea acestora cu jucătorii-cheie ai industriei, cu scopul de a contribui la dezvoltarea ideilor inovatoare şi excepţionale, indiferent de stadiul acestora (prototip sau finalizat). Scopul final al A’ Design Awards este de a stimula designerii și branduri din toată lumea să creeze produse și proiecte superioare de care să beneficieze întreaga societate. Titlul de câştigator al unui premiu A’ Design este o marcă a excelenţei în design, recunoscută la nivel internaţional, care atrage atenţia profesioniştilor din domeniile conexe. A’ Design Award & Competition a fost creat pentru promova și recunoaște cele mai bune lucrări de design din toate țările și din toate disciplinele creative.    Prin distincţia A’ Design acordată pentru a celebra lucrările de design premiate, A’ Design Award & Competition promite faimă, prestigiu, publicitate şi recunoaştere internaţională tuturor câştigătorilor A’ Design Award. Logo-ul „A’ Design Award Winner”, oferit tututror designurilor premiate, înseamnă designuri originale, funcționale și eficiente. În fiecare an, proiectele care se concentrează pe inovație, tehnologie, design şi creativitate sunt premiate cu A' Design Award.

img Decembrie 27, 2016

Premiul DAS 2016_Regulamentul concursului

Admin de Admin blog image

     Premiul DAS în domeniul designului şi arhitecturii în Republica Moldova Despre premiu  Casa Editorială „Design. Arhitectură. Stil” prezintă Premiul Naţional în domeniul designului interior şi arhitecturii.  Pentru  acordarea premiului se acceptă lucrări la următoarele categorii: 1. Arhitectură/Locuinţe (proiecte realizate pentru case particulare); 2. Interiorul locuinţelor (proiecte de design interior finalizate); 3. Proiecte de arhitectură încadrate în peisajul arhitectural-urbanistic existent (proiecte de arhitectură realizate,  în stadiu de realizare sau la nivel de concept, dar care au trecut toate instanţele de rigoare şi urmează a fi realizate în viitorul apropiat); 4. Interioare publice/showroomuri, magazine, buticuri, concept store-uri (proiecte de design interior realizate); 5. Interioare publice/ restaurante şi alte localuri de alimentaţie publică  (proiecte de design interior realizate); 6. Renovare (obiecte reconstruite - proiecte de arhitectură realizate,  în stadiu de realizare sau la nivel de concept, dar care au trecut toate instanţele de rigoare şi urmează a fi realizate în viitorul apropiat); 7. Arhitectură conceptuală (proiecte de arhitectură nerealizate sau aflate în stadiu de elaborare); 8. Descoperirea anului (participă proiectele publicate în ediţiile DAS).   Premiul DAS Alegerea celor mai bune proiecte şi a celor mai buni autori de către comunitatea profesională va permite indicarea obiectivă a nivelului de dezvoltare şi tendinţele actuale ale arhitecturii şi designului contemporan. Premiul DAS măreşte considerabil prestigiul profesiei de arhitect şi designer în Republica Moldova, stimulând crearea a noi proiecte. DAS – o posibilitate unică de a vă prezenta lucrările colegilor şi publicului larg. DAS – aprecierea obiectivă a proiectelor de către comunitatea profesionistă reprezintă calea sigură spre elita arhitecturii naţionale. Lucrările nominalizate cu ”Premiul DAS” vor fi publicate în revista ”Design. Arhitectură. Stil”, devenită deja o ”arenă” de demonstraţii a celor mai bune proiecte din domeniul designului şi arhitecturii în Republica Moldova. Învingătorii şi nominalizaţii concursului vor fi implicaţi în programul PR ”Premiul DAS”.   ACTE  Condiţiile Concursului Naţional ”Premiul DAS 2016” 1. DISPOZIŢII GENERALE 1.1 Concursul “Premiul DAS 2016” (în continuare – Concurs) este un concurs public deschis în domeniul arhitecturii şi designului interior. 1.2 Organizatorul Concursului este Casa Editorială “Design. Arhitectură. Stil“. 1.3 Concursul se adresează publicului profesional – arhitecţi, designeri, decoratori, birouri de arhitectură şi de proiectare. 1.4 La concurs participă proiecte realizate ale caselor private, spaţiilor publice, clădirilor comerciale, obiectelor renovate, interioarelor de case private şi spaţii publice, precum şi proiecte arhitecturale de proporţii, nerealizate,  executate în 3D. La Concurs se acceptă proiecte realizate şi proiecte arhitecturale nerealizate de anvergură, executate în 3D (la categoriile indicate). Proiectele se acceptă indiferent de locul lor de amplasare. 1.5 Scopul concursului: selectarea celor mai bune proiecte şi promovarea arhitecţilor/designerilor care au contribuit  semnificativ la dezvoltarea  arhitecturii şi designului interior moderne. 1.6 Nominalizările concursului vor fi aprobate anual de către maeştrii DAS CLUB. Secţiunea A – cele mai bune proiecte de arhitectură: 1. Clădiri publice – se evaluează proiecte ale caselor de locuit, clădirile centrelor comerciale şi de divertisment,  cluburilor, cinematografelor, muzeelor, saloanelor auto, cafenelelor, restaurantelor, complexelor administrative, centrelor de fitness, saloanelor de frumuseţe ş.a. Clădirile pot fi atât construite iniţial, cât şi renovate.  2. Arhitectură/Locuinţe – se evaluează casele de locuit, complexele rezidenţiale din afara oraşului, conacele, inclusiv structura şi teritoriile lor adiacente.   Secţiunea B – cele mai bune proiecte de design interior: 3. Interior public – se evaluează proiectele de design interior ale centrelor comerciale, showroomurilor, concept store-urilor, buticurilor, cafenelelor, restaurantelor şi a altor localuri de alimentaţie publică. 4. Interiorul locativ – se evaluează proiectele de design interior ale apartamentelor, vilelor, caselor, proprietăţilor,  la a căror realizare s-au implementat stiluri specifice, idei creative şi tehnologii noi.   Secţiunea C – nominalizări suplimentare 5. Renovare şi reconstrucţie – se evaluează orice obiecte. 6. Arhitectură conceptuală – se evaluează proiectele arhitecturale nerealizate, clădiri în construcţii.   Secţiunea D – nominalizări speciale 7. Descoperirea anului (se evaluează proiectele publicate în ediţiile DAS pe parcursul anilor 2015-2016).   1.7  Concursul este organizat în baza „Regulamentului privind condiţiile de admitere a lucrărilor pentru "Premiul DAS 2016"”. În „Regulamentul cu privire la condiţiile de admitere a lucrărilor pentru "Premiul DAS 2016"” sunt definite cerinţele de participare la concurs. 1.8  Criteriile de evaluare a lucrărilor din concurs: • Profesionalism, abilitatea de gândire creativă; • Ideea generală, stilistica obiectului, infrastructura, tehnologia; • Abordări inovatoare, design nestandard, căutarea noilor forme; • Unicitatea artistică şi compoziţională. 1.9  Toţi participanţii la concurs vor primi diplome de menţiune. 1.10  Laureaţilor Concursului li se va  înmâna diploma şi premiul – statueta DAS. 1.11  Participanţii la Сoncurs vor indica în formular nominalizarea la care doresc să participe. În cazul în care  consiliul profesionist (juriul şi conducerea Casei Editoriale „Design. Arhitectură. Stil”) nu va fi de acord cu nominalizarea indicată, participanţii vor primi o notificare  în formă scrisă. 1.12  Organul executiv al Сoncursului este constituit din maeştrii DAS CLUB, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu poziţia ocupată în organul executiv al Concursului „Premiul DAS 2016”.   2. NOMINALIZĂRILE CONCURSULUI 2.1 Pentru concurs se acceptă lucrări la următoarele categorii: 1. Arhitectură/Locuinţe (proiecte realizate pentru case particulare); 2. Interiorul locuinţelor (proiecte de design interior finalizate); 3. Proiecte de arhitectură încadrate în peisajul arhitectural-urbanistic existent (proiecte de arhitectură realizate,  în stadiu de realizare sau la nivel de concept, dar care au trecut toate instanţele de rigoare şi urmează a fi realizate în viitorul apropiat); 4. Interioare publice/showroomuri, magazine, buticuri, concept store-uri (proiecte de design interior realizate); 5. Interioare publice/ restaurante şi alte localuri de alimentaţie publică (proiecte de design interior realizate); 6. Renovare (obiecte reconstruite - proiecte de arhitectură realizate,  în stadiu de realizare sau la nivel de concept, dar care au trecut toate instanţele de rigoare şi urmează a fi realizate în viitorul apropiat); 7. Arhitectură conceptuală (proiecte de arhitectură nerealizate sau aflate în stadiu de elaborare); 8. Descoperirea anului (participă proiectele publicate în ediţiile DAS).   3. LAUREAŢII CONCURSULUI 3.1  Învingătorii Concursului  la categoriile menţionate sunt desemnaţi de către Juriul profesional, a cărui activitate se desfăşoară în conformitate cu „Competenţa Juriului profesional al Concursului „Premiul DAS 2016”.   4. ANUNŢAREA CONCURSULUI ŞI PERIOADA DE DESFĂŞURARE 4.1 Concursul este anual, începutul concursului din anul următor fiind data finalizării din anul precedent. 4.2 Despre eventualele schimbări în secţiunile Concursului, maeştrii şi conducerea Casei Editoriale „Design. Arhitectură. Stil” le vor face publice la începutul anului calendaristic în care va avea loc Concursul. 4.3 În anunţ se va indica: Temele (nominalizările) Concursului din anul curent; Condiţiile primirii lucrărilor. 4.4 Anunţul despre Concurs va fi publicat în presa specializată a Casei Editoriale „Design. Arhitectură. Stil”, pe site-urile profesionale DAS şi prin distribuirea electronică către arhitecţi, designeri, birouri de arhitectură, uniuni şi comunităţi profesionale etc.   5. DESFĂŞURAREA CONCURSULUI Mecanismul selectării: Casa Editorială „Design. Arhitectură. Stil” atribuie fiecărei lucrări de concurs  un cod cifrat unic, anume sub această formă lucrările vor fi prezentate membrilor juriului. Lucrările de concurs se recepţionează în mape structurate, care să cuprindă în jur de 5 fotografii la calitate înaltă şi chestionarul completat cu o informaţie succintă în limba engleză.  Lucrările vor fi prezentate pe o planşetă cifrată în format PDF, special creată de către organizatori.  În continuare, lucrările vor fi trimise membrilor juriului de peste hotare, aceştia având decizia finală în desemnarea lucrărilor nominalizate şi a proiectelor câştigătoare.  În ziua ceremoniei de premiere va avea loc desemnarea tuturor învingătorilor acestui Premiu, rezultatele juriului internaţional fiind recepţionate în această zi. Numele fiecărui finalist-arhitect şi denumirea proiectului se sigilează în plic, care va fi deschis pe scenă, înainte de premierea laureaţilor. Aprecierea lucrărilor prezentate la Concurs se realizează în următoarele etape: 5.1.1 Până la 28 noiembrie 2016: recepţionarea lucrărilor de către organizatori şi maeştri (DAS), o evaluare preliminară a proiectelor, distribuţia pe categorii, numirea candidaţilor aleşi pentru concursul "Premiul DAS 2016". 5.2.2 Până la 30 noiembrie 2016: selectarea lucrărilor finaliste pentru fiecare nominalizare. 5.2.3 Evaluarea lucrărilor finaliste de către juriul internaţional şi alegerea proiectului învingător pentru fiecare categorie. 5.3 Totalurile Concursului se fac publice la ceremonia de înmânare a premiilor, a cărei dată se stabileşte de către organizatorii Concursului „Premiul DAS 2016” (va fi anunţată ulterior).   Regulamentul Juriului profesionist al Concursului Naţional „Premiul DAS 2016” 1. DISPOZIŢII GENERALE 1.1 În exclusivitate pentru ediţia a III-a a Concursului, juriul profesionist al Concursului Naţional „Premiul DAS 2016” (în continuare – Juriul profesionist) va fi constituit dintr-o comisie internaţională, formată din experţi de talie mondială din  birouri de arhitectură şi studiouri de design cu renume mondial din SUA, Argnetina, Mexic, Italia, Spania, Portugalia, Olanda.  1.2 Numărul membrilor din Juriul profesionist este stabilit de către conducerea Casei Editoriale „Design. Arhitectură. Stil”, două locuri revenind organizatorilor concursului.   2. ORDINEA CONSTITUIRII JURIULUI PROFESIONIST 2.1 Numărul membrilor şi componenţa Juriului profesionist se stabileşte pe parcursul anului. Casa Editorială „Design. Arhitectură. Stil” invită în Juriul profesionist arhitecţi şi designeri de interior, două locuri fiind rezervate reprezentanţilor organizatorului (DAS).   3. MODALITATEA DE LUCRU A JURIULUI PROFESIONIST 3.1 Pentru luarea deciziei referitor la laureaţii concursului, Casa Editorială „Design. Arhitectură. Stil”,  în conformitate cu graficul de lucru al desfăşurării concursului, asigură membrilor Juriului profesionist accesul la lucrările participante la concurs în format electronic. Lucrările participanţilor se prezintă fără nume şi prenume şi fără denumirea birourilor de arhitectură/design (fiecare laureat va avea un număr de identificare personal, care va fi descifrat de către organizatori abia în ziua premierii). Prin urmare, niciun membru al Juriului profesionist nu va şti pentru proiectul cărui participant a votat. În această ordine de idei, se vor aprecia nemijlocit proiectele, nu autorii. 3.2  În cazul unei dispute apărute în legătură cu votarea, decizia finală va fi luată de către organizatorii concursului (DAS).   Regulamentul cu privire la condiţiile de admitere a lucrărilor pentru "Premiul DAS 2016" 1. DISPOZIŢII GENERALE 1.1 Concursul Naţional „Premiul DAS 2016” (în continuare – Concurs)  se desfăşoară în rândurile publicului profesional – arhitecţi/designeri şi birouri de arhitectură/design. 1.2 Concursul nu prevede o limită de vârstă a participanţilor. 1.3 O lucrare propusă pentru Concurs poate participa la o singură nominalizare. 1.4 La concurs participă cetăţeni ai Republicii Moldova, indiferent de locul amplasării proiectelor lor.  1.5 Taxa unică pentru participare la Concurs constituie 50 de euro (indiferent de numărul lucrărilor trimise sau de numărul categoriilor la care se aplică). 1.6 Organizatorul nu poartă răspundere pentru conținutul, autenticitatea și drepturile de autor asupra lucrărilor.   2. Termenele de primire a lucrărilor pentru Concurs: începând cu începând cu 28.10.2016 până la 28.11.2016.   3. CERINŢELE PRIVIND LUCRĂRILE PENTRU CONCURS 3.1 La concurs participă proiecte realizate ale caselor private, spaţiilor publice, clădirilor comerciale, obiectelor renovate, interioarelor de case private şi spaţii publice şi proiecte nerealizate  de arhitectură,  executate în 3D. Proiectele se acceptă indiferent de locul lor de amplasare.   4. ÎNREGISTRAREA PARTICIPANŢILOR LA CONCURS 4.1 Cererile se primesc până la data de 28 noiembrie 2016. În cazul participării la Concurs a unui grup de autori, în pachetul de acte se vor include informaţii privind distribuirea procentuală  a premiului pentru fiecare participant. Materialele prezentate la Concurs nu vor fi returnate participanţilor. Organizatorii Concursului au dreptul să folosească materialul prezentat la discreţia sa, fără a încălca drepturile de autor. Participantul garantează disponibilitatea exclusivă a drepturilor de autor pentru lucrarea prezentată. În cazul oricăror pretenţii ale terţilor, în ceea ce priveşte lucrările prezentate, participantul se angajează să soluţioneze aceste pretenţii  pe cont propriu şi pe cheltuiala proprie. În caz că apar unele litigii în legătură cu drepturile de autor pentru o lucrare sau alta, prezentată pentru Concurs, lucrarea în cauză va fi automat exclusă din Concurs, iar în caz de alegere a participantului în calitate de învingător al Concursului – rezultatul acestei alegeri va fi anulat. Lucrările prezentate la Concurs nu se restituie. Organizatorul Concursului îşi rezervă dreptul de a folosi lucrările recepţionate în scopuri publicitare.  

img Noiembrie 15, 2016

A' Design Award & Competition / Call for Entries

Admin de Admin blog image

A’ Design Award & Competition is the world’s leading international annual juried competition for design. The A’ Design Accolades are organized in a wide range of creative fields to highlight the very best designers from all countries in all disciplines. Entries to the competition are peer-reviewed and anonymously judged by an influential jury panel of experienced academics, prominent press members and established professionals. A’ Design Award & Competition promises fame, prestige, publicity and international recognition to all A’ Design Award Winners through the A’ Design Prize which is given to celebrate the awarded designs. The “A’ Design Prize” is a coveted and comprehensive winners’ kit for awarded designs. “A’ Design Prize” includes but not limited to: international design excellence certificate in metal frame, invitation to the exclusive gala-night in Italy, online + offline exhibition of awarded projects, A2 poster of awarded projects, hardcover printed best projects’ yearbook publication, special 3d printed metal award trophy in luxury black box, project translation to 20+ languages in order to truly reach international audiences, an exclusive interview with the winner, press release preparation and distribution, license to use “A’ Design Award Winner Logo” in your communication, promotion of awarded works to thousands of other publications, media appearances through our press partners, inclusion in World Design Rankings as well as access to further marketing and PR tools. The A’ Design Award & Competition has been established to promote and recognize the best design works in all countries and in all creative disciplines. The primary aim of the A’ Design Award & Competition is to create a global awareness and understanding for good design practices and principles by highlighting the best designs in all countries and in all industrial fields. The ultimate aim of the A’ Design Awards is to push designers, companies and brands worldwide to create superior products and projects that benefit the society. The A’ Design Award & Competition has a philanthropic goal to advance society by pushing the frontiers of science, design, creativity and technology forward by creating incentives for innovators to come up with better ideas. The A’ Design Competition aims to create incentives that ignite and reward creativity, original ideas and concept generation in all industrial sectors. The “A’ Design Award  Winner” logo, given to award winning designs, signifies original, functional and efficient designs that help the world become a better place. Every year, projects that focus on innovation, technology, design and creativity are awarded with the A' Design Award. Entries are accepted annually till February 28th and results are announced every year on April 15. Designers worldwide are called to take part in the accolades by entering their best works, projects and products. Entries are accepted as long as they were designed in the last 10 years. Learn more about the A’ Design AwardsCheck out the A’ Design Award Presentation: http://www.designaward.comIn-depth Presentation of A’ Design Accolades: http://www.whatisadesignaward.comBrowse award winning designs: http://www.awardeddesigns.comAccess Press-Kits of award winning works and projects: http://www.press-kit.orgRead Interviews with Award Winning Designers: http://www.design-interviews.comEnter your works to the A’ Design competition at: https://competition.adesignaward.com/registration.phpDiscover World Design Rankings: http://www.worlddesignrankings.com

img Octombrie 18, 2016

Trienala de Arhitectură East Centric 2016

Admin de Admin blog image

3 săptămâni arhitectura de bună calitate. S-a deschis Trienala de Arhitectură East Centric 2016.   Cea de-a doua ediție a Trienalei de Arhitectură East Centric a început la 18 septembrie la Bucureşti  cu deschiderea expoziției principale găzduită de Teatrul Național din București și conferințe susținute de invitați din Japonia, Austria și România. Trienala continuă cu prezentările publice și jurizarea pentru Premii Arhitext East Centric. Toate cele 4 expoziții majore din cadrul Trienalei pot fi vizitate zilnic, între orele 10 și 18, la TNB și ARCUB Gabroveni, până pe 9 octombrie.  Pentru 3 săptămâni Bucureștiul devine capitala arhitecturii de bună calitate, Trienala de Arhitectură East Centric propunând publicului român și nu numai o incursiune prin arhitectura recentă din țările Europei Centrale și de Est. Primul weekend al evenimentului reper în Europa a fost dedicat modulului „Drifting Architecture”. Pornind de la tema ediției - Drifting (derapaj, deviere), expoziția principală prezintă în foaierul Sălii Media 99 de proiecte din 22 de țări alese în urma unei selecții ghidate de scriitorul Bogdan Ghiu - președinte al boardului de curatori.  „Ediția 2016 este una dintre cele mai ambițioase, mai curajoase, mai experimentale, mai ludice și, deci, mai aventuroase și mai pasionante manifestări de acest gen din ultima vreme, la nivel european cel puțin.”, a declarat Bogdan Ghiu la conferința de presă. După deschiderea și vernisajul expoziției principale, în acest weekend au fost vernisate și expozițiile proiectelor colaterale „Constructive Alps” - expoziție-rezultat a concursului cu același nume și „Case cu duh” - proiecte de reabilitare a arhitecturii tradiționale, rurale. Au avut loc de asemenea conferințe susținute de arhitecții Terunobu Fujimori - istoric al arhitecturii japoneze și cunoscut artist-arhitect nipon, Robert Mair - lector la Institutul de Arhitectură și Urbanism din cadrul Universității din Liechtenstein și Ioan Andreescu - arhitect timișorean și profesor universitar. Reprezentările trupei 9G și Quartetul Solartis au încheiat serile primului weekend al Trienalei de Arhitectură East Centric 2016. „Drifting este o tema întâlnită în multe arii ale culturii contemporane, de aceea ne-a permis și nouă să derapăm de la programul clasic al unui eveniment de arhitectură și să aducem muzică și teatru alături de expoziții, dezbateri, conferințe.”, a menționat Arpad Zachi - director al trienalei.  Trienala continuă săptămâna aceasta cu prezentările din al doilea modul - Premiile Arhitext East Centric. 26 de proiecte din toate țările regiunii au fost nominalizate și expuse la ARCUB Gabroveni, autorii lor urmând să susțină vineri și sâmbătă prezentări publice în sesiuni de jurizare dedicate celor 5 secțiuni. Câștigătorii vor fi anunțați duminică, la ora 18, în cadrul unei ceremonii ce are loc la Sala Media a Teatrului Național din București.  Președintele juriului, arhitectul francez Dietmar Feichtinger susține sâmbăta, 24 septembrie, o conferință la care sunt așteptați peste 100 de arhitecți, studenți, profesori, teoreticieni. Dietmar Feichtinger este apreciat la nivel internațional pentru lucrărilor sale ce integrează atât arhitectura cât și ingineria, explorând relația dinamică dintre aceste discipline, construcții ce i-au adus numeroasele premii pentru excelență în proiectare. Participarea la conferință se face pe bază de înscriere pe site-ul evenimentului achitând taxa de înregistrare, locurile sunt limitate.  Trienalei de Arhitectură East Centric aduce la București peste 200 de proiecte și autorii lor din 26 de țări în 4 expoziții majore găzduite de Teatrul Național București, ARCUB Gabroveni și Centrul Cultural Arhitectural al UAR. Expozițiile pot fi vizitate gratuit până pe 9 octombrie, în fiecare zi între orele 10 și 18. Pentru conferințele și evenimentele speciale este necesară înscrierea conform indicațiilor și programului de pe site-ul dedicat: http://bucharest-triennale.eu/ Cel mai mare eveniment de arhitectură din regiune, trienala radiografiază, cartografiază și conectează cele mai importante proiecte, experimente și idei și pune autorii lor în dialog. Trienala de Arhitectură East Centric 2016 este organizată de Fundația Arhitext design – promotor și producător, împreună cu Ordinul Arhitecţilor din România – partener strategic principal şi Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu” - partener strategic.  Expoziția „Drifting Architecture” este un proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. ECA Triennale este vizibilă datorită partenerilor media: TVR 2, RFI România, Radio România Cultural, Observator Cultural, Revista Arhitectura, Igloo Media, Zeppelin, SpațiulConstruit.ro, Czech-it.ro, One Architecture Week, The Institute, ERA21, DAS, EpiteszForum.hu și Revista Arhitext.   Website-ul oficial al Trienalei de Arhitectură East Centric: http://bucharest-triennale.eu/ Pagina de facebook a Trienalei: www.facebook.com/EastCentricArchitectureTriennale Hashtag: #ECATriennale2016 Contact: ecatriennale@gmail.com  

img Septembrie 26, 2016

Frumuseţea promite fericire

Admin de Admin blog image

Florile au constituit întotdeauna un etalon al frumuseţii în creaţiile pictorilor, arhitecţilor, compozitorilor, poeţilor şi muzicienilor. Şi de această dată, floarea a reprezentat un izvor de inspiraţie, servind drept sculptură în colecţia de tablouri cu genericul :”Frumuseţea promite fericire”. Păpădii, lalele, bujori... Rafinate sau masive, colorate sau monotone, realiste sau imaginare, pictate cu pensula sau cu spatula, sau, în exclusivitate, cu degetele pictoriţei – florile au fost reprezentate pe 16 tablouri ale acestei colecţii.   Autoarea picturilor, Irina Bedrina, a transpus pe pânză profunzimea şi lejeritatea lumii interioare, dorind să decoreze cu ele lumea exterioară. Şi fie ca fiecare tablou să îndeplinească misiunea stabilită a pictoriţei şi să împodobească pereţii rutinei noastre, găsindu-şi în aceasta locul potrivit.  

img August 9, 2016

DESPRE ARTĂ, INSPIRAŢIE ŞI RUTINA UNUI ARTIST PLASTIC

Admin de Admin blog image

"Un designer trebuie să aplece urechea la preferinţele clientului, dar să nu se lase supus insistenţelor acestora"   De mai bine de 15 ani, Ilie Cazacu activează cu succes în domeniul designului, realizând deopotrivă design industrial şi design de mobilier în exemplare unice şi inedite, ce se bucură de o adevărată apreciere, atât la expoziţiile naţionale, cât şi cele internaţionale. Cu experienţă relevantă în domeniu, Ilie Cazacu cunoaşte cum să surprindă potenţialii cumpărători cu noile colecţii, rămânând fidel instinctului şi gustului interior.    Ilie, după ce criterii apreciaţi succesul unei viitoare colecţii?   Pentru mine există un singur criteriu – inspiraţia. Atunci când lucrez la o nouă colecţie, experimentez şi mă strădui să creez ceva nou şi original, care va satisface preferinţele consumatorilor nu doar în scopuri comerciale. Am avut colecţii care s-au vândut abia peste trei ani de la lansare, probabil, între timp, amatorii de artă şi-au mai cultivat gusturile pentru frumos, însă am avut piese care au fost achiziționate ca pâinea cea caldă.  Încă de pe când studiam „arta decorativă aplicată”  la Facultatea de Arte Decorative şi Design, profesorii noştri au dedicat mult timp pentru a ne explica cât de important şi cât de complicat este de a găsi armonia absolută la limita infimă dintre bun gust şi kitsch. Pentru că este foarte uşor să-ţi pierzi echilibrul, fiindcă ideile de a câștiga mulți bani sunt ademenitoare. Bineînţeles că în calitate de designer îmi câştig pâinea din realizarea proiectelor de amenajare interioară, pentru mine fiind mult mai important să-mi demonstrez profesionalismul, dar nu să merg pe clişeele beneficiarilor. Deoarece oamenii apelează la un designer anume pentru profesionalism şi simţ estetic.    Dacă inspiraţia este criteriul fundamental, care este sursa acestuia?   Multe din ideile noi apar atunci când cercetez arhitectura veche, lucruri demult uitate, sau noile tendinţe şi posibilităţi de producere şi prelucrare a materialelor. Alte idei le reînvii din trecut, adaptându-le la contemporaneitate nu doar din punct de vedere al abordării şi al simţului artistic, dar şi din cel al calculelor matematice, al noilor tehnologii şi al posibilităţii de prelucrare a aceluiaşi metal, stofă etc. Încerc mereu să creez ceva nou, inedit, niciodată nu am încercat să reproduc, pur şi simplu, vreo colecţie devenită notorie peste hotare. Uneori, aceste colecţii îşi găsesc îndată admiratorii, alteori însă, pentru a deveni cunoscute în țara noastră trebuie să se bucure de o apreciere favorabilă din partea colegilor şi a clienţilor din străinătate. Acest fapt constituie încă un stereotip, care, vreau să cred, va rămâne undeva în trecut. 

img August 3, 2016